Základní škola Jihlava, Křížová 33, příspěvková organizace

Horní menu

Fulltextové vyhledávání 2.0

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26
Pozvánka na závěrečnou prezentaci Příběhy našich sousedů
Příběhy našich sousedů Jihlavsko
27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Projekty > ICT nás baví

ICT nás baví



Datum zahájení realizace projektu: Září 2014
Datum ukončení projektu: Červenec 2015
Příjemce projektu: Společnost pro kvalitu školy, o.s.
Partner projektu: 53 partnerů s finanční účastí
Název operačního programu: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0015.

Když se řekne tablet, děti jásají a rodiče se děsí, neboť se jedná o další techniku, kterou děti chtějí mít doma. Často je tablet spojován s hraním her a komunikací na sociálních sítích. U nás ve škole je tomu jinak! Tablet se stává učební pomůckou, podobně jako běžná či interaktivní tabule, křída nebo pero. Tablety se snažíme postupně začleňovat do vyučování. Nemá totiž smysl je používat tam, kde fungují osvědčené postupy. Sáhneme po nich v momentě, kde je možné něco přidat, doplnit, vylepšit.

V praxi to může vypadat následovně

  1. Když se ve třídě použije několik tabletů, na kterých má vyučující připravené DUMy s testovými otázkami či anketou, může během jedné chvíle vyzkoušet několik žáků. Žáci dostanou vyhodnocení (zpětnou vazbu) okamžitě, což je velmi důležité, neboť to ve více početné třídě není jinak možné.
  2. Žáci pracují s tablety ve dvojicích nebo v „tabletových hnízdech“, čímž se rozvíjí párové vyučování. Z psychologického hlediska žáci u společné práce lépe navazují vztahy, vzájemně se motivují a inspirují.
  3. V každé třídě se najde žák, který delší dobu chyběl. Tablet je v tomto případě nástrojem, který mu pomůže procvičit si učivo jednoduše, samostatně a výhradně podle svých možností a svého tempa.
  4. Další možností je práce s nadanými žáky ve třídě. Je totiž snahou každého učitele rozvíjet všechny možnosti žáků. Tito žáci pracují s tabletem samostatně nebo ve dvojici, čímž mají možnost dále rozvíjet své schopnosti v dané oblasti.

Tablet v žádném případě nenahradí klasickou tabuli, učebnici a už vůbec ne učitele. Může však být vynikající pomůckou pro výuku. Jak se žáci na vlastní kůži již přesvědčili, „pokud nemají základy“, ani tablet jim nepomůže.

Je důležité uvést, že příprava na vyučovací hodinu s tablety je pro učitele časově velmi náročná. Mluvím určitě za všechny, že rozzářené tváře žáků a jejich nedočkavost na chvíli, kdy se jim tablet dostane do rukou, nám za tu práci rozhodně stojí.

Loga